Susannes-kortmakeri blandat med scrap

Alla inlägg under januari 2009

Av Susanne - 28 januari 2009 22:17
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Tänk att det redan är torsdag imorgon, vart har den här veckan tagit vägen??

Det blev måndag med APT, sen kom tisdag med föräldramöte och nu har även onsdagen dragit förbi utan att jag hann och märka det.....

Veckan har förutom ovanstående bestått av två gym pass och middagar med familjen sen sova i soffan framför en film tror jag ialla fall att det var.

Pyssel har varken kropp, ögon eller själ haft ork med, TYVÄRR...

Jag hade behöft göra två fördelsedagskort till mina arbetskamrater, men kanske finns det en gnutta ork i morgon. Då jag även måste ta tag i att maila Kerstin för att coacha och dra "riktlinjer" för vårt nya liv som vi ska peppa varandra igenom, eller hur det nu var??????

Här kommer en LO med en bild från någon av sommaren seglingar på mig och min man.

Nu är det tandborstning och i säng för att hinna läsa inna ögonen slår igen för kvällen.

GOD NATT & SOV GOTT !!!


Av Susanne - 25 januari 2009 16:57
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Igår var vi på 50 års kalas hos min sägerska...

Vi fick helt fantastikt god mat och dryck och en väldigt trevlig middag.

STORT TACK!!!

Vi gav henne en smak upplevelse från "Livit", vi vet ju att hon har en enorm förkärlek för choklad.

Kortet hon fick blev utav en låda som det har legat färgpatroner i.

Och så här blev resultatet.

Framsidan 

Insidan

 

 och till sist baksidan, på bakre kortsidan sitter det en rad med citat.(ej med på bild)

 Idag har jag suttit och gjort klart en LO till en utmaning hos Stellas.

Av Susanne - 24 januari 2009 14:38
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Sitter och gör en LO som jag ska skicka in till Stellas...

Finslipar även på ett lådkort till min svägerska som fyller 50.

Men det jag tänker visa idag är två nya kort i gammal stil.


 Dessa kort är gjoerda av bilder jag har fått av min vn Jenny.

Nehej, nu måste jag återgå till mitt pyssel så att jag blir klar, jag ska även hinna duscha och byta om innan det är dag att åka på 50 års fest.......

Av Susanne - 23 januari 2009 22:02
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Tänk nu är det fredag igen, é det bara måndag sen direkt fredag???

Veckan på jobbet har bara sprungit iväg, det kanske är så när man har ett jobb som sätter sina spår !!

Kom hem efter ett träningspass på gymmet, min ena son gjorde två lasagner  (kan vara fel stavat, men vad gör det??) en med köttfärs och den andra med spenat eftersom att jag är vegetarian. till efterrätt fick gino och gräddglass. mmmmmmmmmm

Sitter och pysslar i min vrå, har precis gjort klart mina recept till en swapp.

Nu ska jag göra en LO till en skiss tävling (tror jag i alla fall)

Här kommer en LO från en restaureng som heter Sonjas Grek. Vi var där och firade två av våra söner när dom fyllde 15 & 19 år.....

Det var bara 19 åringen utav dessa två som är med på denna bild. 

Nu ska jag återgå till mitt pyssel !!!

Av Susanne - 19 januari 2009 20:59
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Tänk att en helg kan gå så fort, men vi han med middag med mina föräldrar och syskon med respektive. Efter middagen avnjöt vi My Fair Lady på Oscars. Den helt fantastiskt bra. På söndagen åkte vi till Formex mässan i Älvsjö.

Och nu som sagt var är det måndag, den här dagen har vart super seg i sitt snöande och ett ljus som aldrig kom riktigt fram. Men skam den som ger sig efter jobbet gick jag och min dotter till gymmet och tränade lite. Hem och äta och plocka lite, sen in på nätet och surfa runt en stund. Ska avsluta kvällen med en kopp te medan vi ser på en film.

Lo:n som kommer här nedanmed en bild på min dotter är från i sommras när vi seglade till Huvudskär och hade det helt fantastiskt.

Nu ska jag bara skriva ett tårtrecept till en swapp som jag ska vara med i.

Tack för idag och God Natt


Av Susanne - 15 januari 2009 22:31
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Satt och knåpade ihop ett kort och en toffifee ask till en arbetskamrat som jag även går till gymmet med.

 

Så här blev asken, den fick gå i lilatoner. Nån gång om jag inte mins fel har jag läst på en blogg eller på Svenskscrapbooking att lila inte är en poppis färg att scrappa i , men själv tyckte jag att det gickjätte bra.

Och så här blev kortet till henne.......

Nu är det dags att plocka ihop och krypa till kojs!!!

GOD NATT  och sov GOTT, imorgon e det ju FREDAG

Av Susanne - 13 januari 2009 20:21
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Hittade en massa gamla bilder i album från när min mamma och min pappa var unga i sina unga år. Scannade in dom bilderna jag ville ha sedan skickade jag in dem till Crimson och vips så kom det hem fina och mycket större pappers kort till mig som jag kan scrappa med.

Några bilder blev lite gryniga och lite oskarpa, men det gör inget för då ser de lite gamla och slitna ut.

Det kan ju faktiskt ha en snygg effekt, eller?????


Det första jag gjorde var en Lo på min mamma och pappa i unga år när de hade träffats i Västervik.


Idag när jag kom hem från jobbet låg där två vita lådor från Favoptic,

Jippi!! Mina glasögon har kommit....

Nu är det bara att vänja sig att ha dem på. Just nu känns alla bara snett och vint, Huvudet blir väldigt trött att ställa om mina blina ögon. Hur i hela .... har jag överhuvud taget kunna se vart jag tar mig fram kan man undra. Kanske en lätt överdrift eller?? Jag har ett medfött fel som höger ögat har hjälp mig att sköta, men åldern börjar ta ut sin rätt som folk säger. Så när det började bli jobbigt att läsa i böcker och på datorn var det bara att ta tjuren vid hornen och skaffa sig läs och syn hjälp i form av glasögon.

Hoppas att jag trivs med att bära dem så kanske jag kommer att få en helt ny "SYN" på världen......

Min vän Jenny frågade om min man hade kommit hem och det hade han inte. Bra då kommer du att se stor skillnad på honom när han kliver in. Jag vart super glad över det och bara gick och väntade på att han skulle kliva in genom dörren. När han gjorde det sååååååååå ända skillnaden jag upptäckte var att jag såg honom "klarare"........

Oh, jag som trodde något helt annat.......... "hihihihihihih"

Av Susanne - 11 januari 2009 15:41
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Tänk att man börjar fundera på varför helgen é så kort fast man bara har arbetat en dag förra veckan innan det blev helg....

Men nu är det söndag eftermiddag och inget kan vi göra åt det. Men det ska bli skoj att skolan startar och att alla barnen år åter tillbaka imorgon.

Hekgen har gått åt till att pyssla om vår sjuke son och att måla om i ett av barnens rum. Jag har suttit och gjort 10 st. journalingkort till en swapp.


Har även gjort en LO med bilder på min man när han var väldigt ung. Hittede ingen rubrik som passade, kanske kommer den längre fram.

Hoppsa nu när jag skrev in rubriken kom jag på att rubriken blir "Min unge man" jag ska genast skriva dit den på min LO.

Bilderna är ifrån 1982-1984 ca.

Nehej, nu ska jag sätta igång och göra ett kort till en som fyller år i morgon.

Presentation

Ge bort ett annorlunda Kort

Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap
till speciella
tillfällen eller person.
Jag gör ofta kort av chokladkakor och askar.
Maila mig dina frågor & förslag på vad du önskar:
susanne@bjorling.eu

Mina standard kort är 15x15cm med kuvert i en cellofanpåse.
Gör även andra format om så önskas.

Här hittar ni min GOOGLE+

 

    

På den här sidan kan man hitta saker jag gjort, resor, min familj och vänner...

Välkomna att titta in !!  

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

.

Sök i bloggen

Sidor jag gärna besöker

Scrap butiker jag gärna besöker

Värt att göra ett besök här!!

MIN GÄSTBOK

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

Min familj

Jag & min man

Vår första son

Vår andra son

Vårt 3:e barn en dotter

Vårt fjärde och sista barn, en son

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards