Susannes-kortmakeri blandat med scrap

Alla inlägg under mars 2009

Av Susanne - 30 mars 2009 22:05
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Idag blir det bara en snabb rapport om dagen...

Allt har var super bra, direkt efter jobbet gick vi ner till gymmet och gick en runda på ca 1½ timme med två av barnen och en arbetskamrat.

Sedan till affären för att inköpa lite proviant och pysseltejp.

Tyvärr var det stängt där vi skulle köpa tejpen så ikväll blir det inget pyssel....

Men imorgon är det tisdag, då ska jag "powerwalka" även så kallad stvgång med Jenny.

Sedan hem till henne och pyssla tills sängdags.

God Natt !!

Av Susanne - 29 mars 2009 19:41
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Så var det söndag igen, fattar inte att tiden går så fort.

Sommartid igen!! Vart tog vintern vägen???


Japp då var det dags för dagens redovisning.....

Jo, dagen började med att jag gick upp och gjorde två kort, frukost med familjen. Sedan iväg för att träffa Jenny.

Vi har ju promenaddag varje söndag om vi inte är bortresta eller dyligt.

Vi gick med stavar enligt min stegräknare 8,3 km.

Jag kände mig lite svettig och trött efteråt.


Efter promenaden var det bara att åka hem och hämta mina barn för vi skulle till mina föräldrar och äta potatissoppa och till efterrätt härliga frasvåfflor med hjortron eller hallonsylt & grädde till..."mums i mumsi vill jag lova..."

Nu på kvällen har vi städat lite och suttit med vårt pyssel...

Idag visar jag ännu två kort med vintage bilder på.

 Det var allt för idag, ha en skön söndagskväll!!

Av Susanne - 28 mars 2009 15:53
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Nu är det lördag, idag har vi gått på Trädgårdsmässan i Älvsjö. Många steg blev det. Ska på middag i kväll, tur att jag ska gå med Jenny imorgon. Igår gick jag till gymmet och tränade i lite mer än 1 timma, sen hem och middag med familjen.

Har även anmält mig till "Tappa" på jobbet, man blir lite mer peppad om man vet att man bör/måste gå minst 10000 steg om dagen.


Idag kommer det två vintage kort....

 

Det var allt för denna dag !!

Ha en skön lördags kväll.......

Av Susanne - 25 mars 2009 22:46
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Jaha, såvar det väl dag igen för en lien rapport.

Det känns som om det går bra, kan bara säga att det finns ett sug hela tiden efter något riktigt gott.

Idag har jag vart på gymmet med tre av mina barn och en arbetskamrat. En känsla som ofta kommer över mig innan jag går till gymmet är att jag försöker komma på över 1000 anledningar till att inte gå dit, men när passet är över är jag sååååå stolt över mig själv att jag gick dit även om det var motigt.


Idag visar jag en LO med bild på mig i min ungdom som jag har suttit och knåpat ihop. Den tog sin tid innan jag var helt nöjd.

Nu ska jag åtegå till mitt kortskapande och inom snar framtid så väntar sängen på sällskap.

DET VAR ALLT FÖR IDAG!!

Av Susanne - 23 mars 2009 21:30
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Jaha, så har första dagen gått sedan vårat avtalslöts.

Joho, dagen har gått i rosenrött, till frukost en yoghurt på jordgubbar,kli och linfrökross. Lunchen bestod av rårakor utan fett och en kesoröra med tomater och lite smaksättning i form av pesto. under dagen har jag även slurpat i mig en hel del kaffe, 1 frukt och 4 riskakor med ostsmak. Till middag fick jag klyftpotatis med keso, självklart efter 1½ timmes gym träning. Med andra ord det har vart en BRA dag idag, hoppas följande blir lika bra.....


Här kommer två kort med bilder bilder som jag har tagit på orkidé utställningen på Tulpanenshus i Åkeshov

Det var allt för i kväll, God Natt!!

Av Susanne - 22 mars 2009 20:13
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Söndag.... Idag har jag vart på en långpromenad med Jenny och då råkade vi bara sluta ett avtal. Om detta inte följs kommer det att få förödande konsikvenser. Men tyvärr har vi ej bestämt vad straffet blir om man inte följer detta, får återkomma om det.

Vi ska äta enligt ViktVäktarnas koncept och träna 2-3 gånger i veckan + att vi ska promenera och pyssla tillsammans schemalagt.

Vi ska varje dag skriva om dagen i bloggen så att vem som helst ska kunna följa våra framgångar alternativt motgångar.

Godis och fika kommer numera inte på tal.

Ska gå in på VV-sida och beställa oss lite fika snacks.

Japp, det var väl allt för denna gång om detta. 


Här kommer ett väskkort som jag gjorde i går till min svägerska när jag var hos Jenny och pysslade. Tänk att vi passade på att stoppa i oss en hel del choklad och kaffe, för man vet ju inte när man får den smaken i munnen igen.....

 Det var väl allt för denna gång!!


Av Susanne - 14 mars 2009 22:14
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Den här LO:n är gjord till min yngsta son, med bilder när han fyllde 15 år.

Sin födelsedag valde han och hans bror som fyller år på samma dag att fira på en grekisk restaureng med sin familj och morfar & mormor....

Av Susanne - 9 mars 2009 20:24
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Måndag har nu passerat utan anmärkning......

Helgen som har gått, vad hände egentligen, jo det kan jag tala om med ett ord "hjärnsläpp"

ar inne i stan med en vän fick ett ryck och sa jag ska nog klippa mig, hon köpte det direk och gick in på en frisör och frågade om dom hade tid. Sogligt nog hade dom det, så nu sitter jag här korthårig med lugg.

Men om jag ska var helt ärlig känner jag mig nog rätt nöjd, tror jag.


Här kommer två nya kort som ska till Tulpanenshus för försäljning.

Presentation

Ge bort ett annorlunda Kort

Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap
till speciella
tillfällen eller person.
Jag gör ofta kort av chokladkakor och askar.
Maila mig dina frågor & förslag på vad du önskar:
susanne@bjorling.eu

Mina standard kort är 15x15cm med kuvert i en cellofanpåse.
Gör även andra format om så önskas.

Här hittar ni min GOOGLE+

 

    

På den här sidan kan man hitta saker jag gjort, resor, min familj och vänner...

Välkomna att titta in !!  

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

.

Sök i bloggen

Sidor jag gärna besöker

Scrap butiker jag gärna besöker

Värt att göra ett besök här!!

MIN GÄSTBOK

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

Min familj

Jag & min man

Vår första son

Vår andra son

Vårt 3:e barn en dotter

Vårt fjärde och sista barn, en son

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards