Susannes-kortmakeri blandat med scrap

Alla inlägg under april 2010

Av Susanne - 21 april 2010 18:04


Your comments makes me always HAPPY!!   


Onsdag kväll, middagen är överstökad och vi har satt oss ner

för att knåpa ihop några kort....

Har haft en bra dag med ett dråpligt slut... 


Jag och en arbetskamrat var på  workshop och skulle skaffa oss mer "skills"i vår skolportal,

men vad hände skolan raderades,,,   

Hoppsan !!!

 Tur att det finns tekniker som kan rätta till det som blir fel.


Här kommer fler kort som säljs på TulpanensHus i Åkeshov.


     

Klicka på bilden för att förstora den.


Glöm inte bort att titta in på deras Pelargonutställning om ni har vägarna förbi eller svårt att komma på vad ni ska hitta på.


Det var allt för denna gång   

Susanne


Av Susanne - 19 april 2010 20:18


Your comments makes me always HAPPY!!   



Måndag kväll äntligen hemma efter jobb och träning.

Har haft det en bra dag på jobbet.

I helgen har vi bytt däck på våra bilar, fikat hos mina föräldrar och bara pysslat och haft det bra.

Här kommer två LO:s som har blivit liggande en längre tid utan att jag har kommit ihåg dem. Så nu var det väl dags att visa dom.


     

Klicka på bilden för att förstora den.

Den ena är på min dotter och man och den andra från kyrkan i Jukkasjarvi när vi var på väg till Björkliden för att vandra i fjällen.


Nejhej, det var allt för denna gång, tillbaka till pysslet.

Susanne   


Av Susanne - 15 april 2010 21:40


Your comments makes me always HAPPY!!   



Har haft en bra vecka på jobbet även om det blev lite många kvällar.

Vart tog veckan vägen imorgon är det ju redan fredag.


Här kommer några fler kort med doftande värmeljus i.

      

Klicka på bilden för att förstora den.


Det var allt för denna gång!!! Susanne  

Av Susanne - 12 april 2010 21:30


Your comments makes me always HAPPY!!   



Måndag, inte så hemsk som jag trodde.

Det gick hur bra som helst att åka till jobbet,

det var jätte skoj att träffa mina arbetskamrater.

Åkte iväg på "Matte kurs" på eftermiddagen.

Måste erkänna att det var lite motigt.....   


Väl hemma igen, jag hade fått ett stort paket från CChobby.

Med en hel del kul grejer i bla. målardukar till min yngsta son.

Satte mig vid pysslet och funderade på vad jag skulle börja för ett nytt projekt denna dag. Kom fram till att jag skulle altra ett "vinflaske fodral" Men nu sitter jag och väljer ut papper till detta och besluts ångesten är stor !!!

Tror att jag har för många papper att välja mellan.

Innan jag återgår till vinfodralet ska jag lägga ut några kort.


         

Klicka på bilden för att förstora den. 


Det var allt för denna gång, nu återgår jag till mitt pysslande.




Av Susanne - 11 april 2010 17:08


Your comments makes me always HAPPY!!   



Söndag, vart tog hela mitt påsklov vägen?????

Idag skiner solen, undrar om det är för att "  "

Ett helt lov utan någon värme och sol, men på sista dagen

då kan den komma fram och visa sig.....

Men jag ska inte klaga jag har ju fått vart hemma

och gjort vad jag vill i en hel vecka utan några måsten.  


Har suttit och surfat runt på en massa bloggar för att

få lite ny inspiration för kommande pyssel.

På "Maidens" blogg hittade jag ett super fint kort

med värmeljus i, satte direkt i gång och gjorde några 

stycken med vaniljdoftande ljus i.


Här kommer några av dom jag har gjort.


      

Klicka på bilden för att förstora den.


Jag kommer att sälja dessa kort på TulpanensHus i Åkeshov.

Måste bara berätta att på lördag den 17:e april

öppnar dom sin Pelargon utställning.

Har ni vägarna förbi är det värt ett besök.


Det var allt för denna gång... Susanne


Av Susanne - 9 april 2010 17:09


Your comments makes me always HAPPY!!   



Idag har jag, Fredrik och Adine vart iväg och kolla på en lägenhet åt grabbarna i Hagsätra.

Lägenheten var en liten 3:a den var helt ok, men kanske lite dyr... Det tillkommer ju el och gas.

När vi väl kom hem satte vi oss vid pysslet och gjorde kort och LO:s med lite avbrott för att surfa runt lite på våra datorer.


Här kommer några nya kort.

           

Klicka på bilden för att förstora den. 

Det var allt för den här gången....   


Av Susanne - 8 april 2010 11:26


Your comments makes me always HAPPY!!   



Åhhhh vad det är härligt när solen skiner... Vaknade upp med sol, tog mig en kopp kaffe satte mig i min pysselhörna och gjorde ett kort och beställde lite målarduk till min son och lite scrapsaker till mig. Nu ska jag och min dotter gå en lång stavpromis medan solen är framme innan vi sätter oss och drar igång storpysslet.


Här kommer min nya kalender som jag har suttit och knåpat på .

    

Klicka på bilden för att förstora den.

Har även gjort en del på insidan, men det blev inga kort på det....


Det var allt för nu!!

Susanne

Av Susanne - 7 april 2010 08:58


Your comments makes me always HAPPY!!   



Påsklov eller ska man bara kalla det ledighet???

Igår var jag med min mamma och pappa på tulpanutställningen på

TulpanensHus  i Åkeshov. Det var sista dagen för den utställningen.

Men den 17;e april öppnar dom en pelargonutställning.


På eftermiddagen åkte jag med Alex till IKEA för att köpa honom ett nytt skrivbord.  Så hde den dagen gått till ända.

Kvällen tillbringade jag vid pysselbordet med att pyssla

och såg på film.


Här visar jag  påskgodis jag gav till mina arbetskamrater .


        

Klicka på bilden för att förstora den.


Chokladkakor med smaken av tranbär eller mint som jag har altrat, om man skulle vilja kan man återanvända dom om och om igen.....

  


Pinsamt VÄRRE, min man ringer hem nu på morgonen och säger att min väns man kommer över och hämtar däck hos oss idag. Jag som inte har betala honom för att han ställde upp och bytte lysen på min bil för ganska så längeeeee sedan.

Vi bestämde att jag skulle ge pengarna till han nästa gång jag såg hans fru. Har haft pengarna i ett kuvert sedan dess. 

Problemet e ju att vi inte har träffats på väldigt länge....  

 


Det var allt från MIG denna morgon,

får jag bilden klar på min nya kalender kommer den in i eftermiddag.


Presentation

Ge bort ett annorlunda Kort

Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap
till speciella
tillfällen eller person.
Jag gör ofta kort av chokladkakor och askar.
Maila mig dina frågor & förslag på vad du önskar:
susanne@bjorling.eu

Mina standard kort är 15x15cm med kuvert i en cellofanpåse.
Gör även andra format om så önskas.

Här hittar ni min GOOGLE+

 

    

På den här sidan kan man hitta saker jag gjort, resor, min familj och vänner...

Välkomna att titta in !!  

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

.

Sök i bloggen

Sidor jag gärna besöker

Scrap butiker jag gärna besöker

Värt att göra ett besök här!!

MIN GÄSTBOK

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

Min familj

Jag & min man

Vår första son

Vår andra son

Vårt 3:e barn en dotter

Vårt fjärde och sista barn, en son

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards