Susannes-kortmakeri blandat med scrap

Alla inlägg under oktober 2008

Av Susanne - 26 oktober 2008 16:17


Lördag kom äntligen,  denna dag ska vi på scrapträff till Zornitsa.
Dagen och kvällen hos henna var sååå trevlig och vi hade en helt fantastisk dag. Men jag fick inte så mycket gjort men att ha  en trevlig dag i glada vänners lag är helt ok för mig.....
Men jag hann i alla fall med att göra ett kort , en och en halv LO.Nu ser jag jätte mycket fram emot nästa träff den 22:a november.
 Dock ej denna här nedanför, jag har inte hunnit att fota mina alster, dom kommer senare.


Här ovan har jag lagt ut en LO på när  vi ska hissa upp vår yngsta son i vår 15 meter höga mast för att akterstaget hade åkt loss när vi skulle slå....
Han fick mycket beröm för hur modig han var som gick med på att bli upp hissad så högt.
Men tyvärr var det svårt att hänha där uppe och samtidigt försöka fästa staget i den blåsten son var denna dag.

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 24 oktober 2008 23:20


Äntligen fredag!!!!

Tog det bara lugnt och åt en sen middag med familjen. Packar för fullt ska på Zornitsas scrapträff i morgon lördag, ser såååååååå mycket fram emot morgon dagen. 

 Idag blev det denna LO som jag har lagt ut på Svensk Scrapbooking....

Bilderna är på mina storagrabbar när de är 2 & 4 år gamla.

Jag har använt olika papper, band,  stans, rubons och band.

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 18 oktober 2008 21:45


Hade turen att få ta mig lite ledigt på min födelsedag!!!

Min familj kom in och sjöng såååå vackert för mig på morgonen.

Jag fick jätte fina presenter både på morgonen och på kvällen ,

här kommer ett axplock eller var det allt!!

- träningsväska

- scrapsaker

 - Haglövs jacka och träningströja

- penger (som kanse ska gå till en ny sill el craft robo)

- vinoch annat gott

- klänning

- mugg med en ler groda i

med mera............

När alla lämnat hemmet och frukost kaffet var urdrucket,

var det dags för påtår och bara sätta sig ner med en utmaning jag hade bestämtmig för att delta i på Svensk Scrapbooking....

Satte mig ner och började, men oj, vad det var svårt att komma igång.

Vad i hela friden skulle jag hitta på???

Tänk att bara få använda cardstock!!!

Hittade bilderna på julstjärnorna från Madeira resan i januari.

Sedan var det bara att rita, klippa med mönstersax och vanlig.

Ni kan tro att det gick en hel del papper till spillo.

Hur skulle jag få kanterna att se snygga ut utan chalks???

Oj, akvarellpenna och vatten. Men vem orkar resa sig??

Tänk att det blev ett sååååååå bra resultat!!!

Min son undrade när han kom hem varförjag var så gröntungan......

Efter ett ihärdigt kämpande så blev den klar för fotografering

och jag lade in den i mappen på Svensk Scrapbooking.


- Kolla in vad jag lyckades fånga på bilden "en ödla" é det inte läckert så säg!!  

När kvällen närmade sig kom mina föräldrar över på lite mat och fika. Sedan kom även några av mina vänner över och även dom fick mat och fika.

Tur att vi är en familj som gärna lagar till lite för mycket av allt ifall att någon skulle ha vägarna förbi....

(för vi hade ju inte direkt bjudit in någon)

Men dom ville väl fira en vän som blir 45 år !!!

Tack för att ni finns, man behöver goda vänner som bryr sig !!!

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 14 oktober 2008 21:54


Letade runt bland mina gamla kort, tänk där hittade jag bilder på mig när jag var runt 17-18 år och var i Björkliden och åkte skidor

med mina föräldrar och en kompis.....

De vita solbrillornahittade min yngsta son förra sommaren

och föll direkt.

Dessa gick han omkring med hela sommaren och var hel hipp....

(som han själv uttrykte det)
Ville försöka skapa något annat än det jag brukar. 

Klippte isär ett dubbelpappret efter ränderna och vände olika sidor upp målade swirls med allmoge färg och 3D lackade dessa.

Sedan mina älsklings bokstäver Hedi Swapp( tror jag de heter )

Skulle vilja ha fler i koppar färg,

men tyvärr hittar jag ingen som säljer dessa.

I blomman har jag lagt in ett pärlband.

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 13 oktober 2008 20:52


Här kommer en LO på mina två yngsta barn som sitter ute

på altanen och äter sin frukost i sina finaste kostymer..... Lo:n är gjord efter en skiss i CC på Svensk Scrapbooking i helgen...

Alla blommor tillkom i sista sekund för den såg så tråkig ut..


 

Så här LO:n ut som vi skulle följa.



susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 12 oktober 2008 18:48


 Har suttit i stort sett hela dagen och pysslat...

Har försökt att vara delaktig i Svensk scrapbookings cc.

Jag har till och med deltagit i några utmaningar.

En utmaning lät jätte skoj , man skulle göra ett bidrag som innehöll någonting från köket.

Japp, tänkte jag den ska jag försöka mig på . Sagt och det gjorde jag...

Hittade ett kort från min dotters födelsaedag där hennes pappa uppvaktade henne med sitt gitarrspel.(ej uppskattat av henne)

Skyndade mig att fotografera mitt alster, snabbt in på utmaningen för att sätta in mitt bidrag. När jag kom till viklet album jag skulle sätta in mitt alster i såg jag till min förskräckelse att det ska ju vara ETT KORT!!!

Men vad gör det jag blev ialla fall nöjd med min LO!!Så kan det gå när man har sååååååååååå bråttom

att man inte läser meningen klart meningen.........

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 8 oktober 2008 22:29


Hittade lite gamla bilder på min man tyckte att jag behövde

göra en LO även om han inte alltid är sååååååååå

"läcker" som han tror....

 Har använt  papper som jag bla. har köpt hos Zornitsas.

Chipboard swirls som jag har målat med promarker och 3D lack,

filt band från Panduro, stämplar, band och diecuts mm........

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 6 oktober 2008 22:02


Hittade lite fotografier från vår Madeira resa......

Tyckte att det var så passande med orkidéer, nu när det finns en fin utställning på Tulapnenshus  i Åkeshov

Gå gärna in och se efter:

http://www.tulpanenshus.se/


Har äntligen fått användning av mina fina papper som jag

beställde från USA.

Sedan lade jag till med lite utstansat, knappar, rubons,

klistermärken och text

susanne@bjorling.eu

Presentation

Ge bort ett annorlunda Kort

Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap
till speciella
tillfällen eller person.
Jag gör ofta kort av chokladkakor och askar.
Maila mig dina frågor & förslag på vad du önskar:
susanne@bjorling.eu

Mina standard kort är 15x15cm med kuvert i en cellofanpåse.
Gör även andra format om så önskas.

Här hittar ni min GOOGLE+

 

    

På den här sidan kan man hitta saker jag gjort, resor, min familj och vänner...

Välkomna att titta in !!  

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

.

Sök i bloggen

Sidor jag gärna besöker

Scrap butiker jag gärna besöker

Värt att göra ett besök här!!

MIN GÄSTBOK

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

Min familj

Jag & min man

Vår första son

Vår andra son

Vårt 3:e barn en dotter

Vårt fjärde och sista barn, en son

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards