Susannes-kortmakeri blandat med scrap

Alla inlägg under september 2008

Av Susanne - 21 september 2008 21:41


 Söndg och helgen är till ända!! Men man ska inte klaga jag har haft en relativt bra helg om man räknar bort fredagen.................

På lördagen var jag på bio med några vänner och såg Mamma Mia helt fantastisk film, sååååååååååååå sevärd.....

Efter filmen blev jag bjuden på mat hos mina vänner, super trevligt.

 Söndagen var det bara pyssel som gäller.

Ett sara Kay kort, namn tagg till på lördag när vi ska på scrapmara.

Sedan har nästan gjort klart ett påskort till en arbetskamtar vars barnbarn ska döpas.

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 18 september 2008 20:03


Tänk att man inte kan vara pojke och bara älska vackra klänningar, kläder, spets mm. och allt som är rosa....

Det fick ialla fall min son göra, men ni ska veta att kommentarerna  kom lite snygande, även så antydningar och frågorna var

"är ni inte oroliga för att han blir du vet".

Men det kan jag säga att han än idag älskar snygga kläder och gillar att se bra ut som han själv uttrycker det.


Han bodde i denna klänning tills den föll sönder i bitar, klänningen satte han alltid på sig bak o fram det var lättast så .

Prinsess slöjan har han snott av sin syster.

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 17 september 2008 22:31


Här kommer ett nytt kort med Sara kay stämpel på som jag har färglagt med promarker.. Jag håller fortfarande på att övar mig på att använda blender pennan. tycker fortfarande att det kan var lite knepigt.

Ett kort varannandag är max vad som hinns med nu för tiden.....

Tyvärr så finns det inte så mycket tid över för pysslande  just nu, all min tid och ork går åt till jobb, träning och min familj........

Hoppas att jag snart ska bli lite piggare så att det blir lite ork över till att sitta ner en stund varje kväll och pyssla lite....



susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 14 september 2008 13:21


Har beställt mig lite nytt material ifrån USA,

Jag blev jätte glad när det kom, hade sambeställt med Jenny.

Vi hade beställt en hel massa Rubons 20-30 st förpakningar, papper/ cardstock ca. 40-50 st, dubbelsidiga mönstrade en 40-50 st, öljetter och alfabets stickers mm.

Det känns som lilla julafton när man får sååååååååååå mycket nytt hem som man bara kan sitta och pussa på..

Sen gick det några dagar så bar det av till Gävle på mässa och även där rullade pengarna iväg och jag fick en massa nytt med mig hem bl.a papper, band och lite annat.

Av Susanne - 4 september 2008 22:30


Satt tillsammans med Jenny och pysslade en hel dag..........

Hon gjorde en LO på ett träd, kom på att jag hade tagit bilder på björkar när vi var och vandrade i Björkliden i sommras. Knåpade ihop min om en björk. Fick en vers om ett träd som satt på min LO.

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 3 september 2008 22:11


Hittade lite bilder från Tall ship race föra året.

Och gjorde denna LO

Jag har dekorerat med utstansat från min cuttlebug och bokstäver från K&Co


susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 2 september 2008 18:20


Här har min son fått en ny kostym som han kan leka runt i ...

Valet av färgena kom utifrån kortet, nog blev det färg glatt..

 Den här LO:n tog sin lilla tid att göra, fick låta den ligga så att jag kunde möblera om lite som känslan föll på....

( visst är spåkbruket bra?? eller inte)

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 1 september 2008 21:45


Här kommer ett kort som min dotter har maskat ihop stämpeln åt mig...

Hon tyckte att det passade in på hennes pappa som älskar att spela gitarr, men han begriper inte att vi andra tycker att det låter illa....

Så jag satte mig ner och började måla med promarker och sedan hitta dekorationer som passade in både i färg och form....

Så här blev resultatet, fast en kommentar jag fick av ett utav mina barn var


"- Så där mycke hår har ju inte pappa!!" 

susanne@bjorling.eu

Presentation

Ge bort ett annorlunda Kort

Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap
till speciella
tillfällen eller person.
Jag gör ofta kort av chokladkakor och askar.
Maila mig dina frågor & förslag på vad du önskar:
susanne@bjorling.eu

Mina standard kort är 15x15cm med kuvert i en cellofanpåse.
Gör även andra format om så önskas.

Här hittar ni min GOOGLE+

 

    

På den här sidan kan man hitta saker jag gjort, resor, min familj och vänner...

Välkomna att titta in !!  

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

.

Sök i bloggen

Sidor jag gärna besöker

Scrap butiker jag gärna besöker

Värt att göra ett besök här!!

MIN GÄSTBOK

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

Min familj

Jag & min man

Vår första son

Vår andra son

Vårt 3:e barn en dotter

Vårt fjärde och sista barn, en son

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards