Susannes-kortmakeri blandat med scrap

Alla inlägg under december 2007

Av Susanne - 24 december 2007 16:30


Nur har vi passerat ännu en jullunch

med familjen och släkten...

Även detta år blev man mätt innan man själv

tyckte att man hade smakat allt.

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 24 december 2007 10:31


Nu har vi vilat på kudden en stund

och ätit vår risgrynsgröt.

Tänk att tomten kom i år igen

även om barnen är näst intill vuxna.........

Varje år säger vi till varandra

"- I år blir det inte många julklappar"

Men beskåda, tänk att det blev fullt

under granen i år igen!!


susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 24 december 2007 01:05


Nu är dagen inne som alla barn har väntat så på.........

Vi har klätt julgranen och slagit in alla klappar.

Nu ska vi gå till kojs för att orka med allt vad julaftonen

har att erbjuda !!


susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 23 december 2007 22:30


Här kommer kortet till min vän Jenny....

som hon fick tillsammman med tre 

eller var det fyra paket?? 

Vem vet och vad spelar det för roll, 

det är ju tanken som räknas... 

Av Susanne - 22 december 2007 23:28


Sitter in i det sista och försöker att få mina kort till släkt och vänner färdiga till julafton..

Lyckas ganska så bra att bli klar även om jag får jobba långt in på småtimmarna, är ej klar ännu!!

Idag har vi haft svärföräldrarna på julmiddag, alla har inte turen att ha en son som alltid lagar maten till familjen.

Dagen till ära lagade han lammstek med västerbotten risotto och rödvinssås.

Till mig som är vegetarian gjorde han quornfiléer istället lamm.


 


Tyvärr blev flaskkortet inscannat i mini format....

Kortet är ca. 25 cm högt och 10 cm brett.

 På insidan har jag fäst ett pressentkort med fotohörn.

Tog ett nytt kort med digitalkameran och vek ut det så ni kan se både bak och framsida......... 

Så här får det bli och jag får vällära mig att gilla läget!!!

 


 Detta julkortet är till en gammal vän i familjen på min mans sida som alltid firar jul med oss dagen innan julafton tillsammans med mina svärföräldrar, tyvärr orkade hon ej i år. (Hon är 95 år)


Av Susanne - 21 december 2007 10:02


Här kommer lite vackert från blomsterutställningen "Julens juveler" som man kunde skåda på Tulpanenshus i Åkeshov (Bromma) under december månad. Men för er som missade detta fantasktiska ska inte misströsta för den 15:e januari till påsk kommer det en stor tulpanutställning på samma ställe allså på Tulpanenshus.

Välkomna dit och ta er en titt !!







Är dom inte helt underbara så säg??

Själv hade jag inte en aning om att det fanns så många olika amaryllis sorter som det finns...............

Av Susanne - 21 december 2007 08:36


Ska äntligen komma igång med min blogg!!

Sitter mycket med mina julkort och annat julpyssel.....

Har fått och får mycket inspitation av min bästa vän Jenny, som jag förövrig pysslar mycket tillsammans med.

Vin/ glögg taggarna är gjorda av en mall jag fått tips om av Jenny som hon i sin tur blev tipsad om på en sida som hon var inne på .


Presentation

Ge bort ett annorlunda Kort

Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap
till speciella
tillfällen eller person.
Jag gör ofta kort av chokladkakor och askar.
Maila mig dina frågor & förslag på vad du önskar:
susanne@bjorling.eu

Mina standard kort är 15x15cm med kuvert i en cellofanpåse.
Gör även andra format om så önskas.

Här hittar ni min GOOGLE+

 

    

På den här sidan kan man hitta saker jag gjort, resor, min familj och vänner...

Välkomna att titta in !!  

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

.

Sök i bloggen

Sidor jag gärna besöker

Scrap butiker jag gärna besöker

Värt att göra ett besök här!!

MIN GÄSTBOK

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

Min familj

Jag & min man

Vår första son

Vår andra son

Vårt 3:e barn en dotter

Vårt fjärde och sista barn, en son

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards