Susannes-kortmakeri blandat med scrap

Alla inlägg under juli 2008

Av Susanne - 23 juli 2008 20:45


Nu har jag haft tiden med mig. Jag har bara suttit och  pysslat medan övriga i familjen bara har serverat mig mat, fika mm.

Har vart iväg på en pyssel utflykt till en vän, vi satt och pysslade från ett på dagen till halv ett på natten och hennes man fixade

mat till oss.

 Dagen efter det kom Jenny över på ett "natt scrap" vi satt från fem till fyra på morgonen och scrapade och drack lite vin, hur mysigt som helst har jag haft det..........

Och vad han jag då med att göra?? Jo, jag hann ena dagen med att göra fyra 8x8 till mitt blomster album med bilder som jag tog på "amaryllisutställningen på Tulpanenshus i Åkeshov (Stockholm).





susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 21 juli 2008 10:36


Efter sjöresan var jag så peppad att pyssla, satte mig ner och började men vad händer???

Jo det gungar något så fruktansvärt att jag inte kan koncentrera mig, så jag får sitta vid datorn och surfa runt efter tips och ideér, sortera lite bland mitt material, se på film och sova i min säng en natt.

Vaknar pigg och utvilad, nu ska här PYSSLAS................

Så igår fick jag ihop tre stycken LO:s till mitt Amaryllis album som är 8x8. Fotografierna har jag tagit på Tulpanenshus i Åkeshov (Stockholm) på deras "amaryllis utställning" som var i december 2007, kommer säkert en ny i december i år.

Så här blev den första sida.. Satt en stund och funderade på om det är så att man måste skriva text på en LO. eller kan bara bilden tala för sig själv när den ska sitta i ett album med en massa andra lo:s


Sidan nummer två fick detta utseende........


På sida nummer tre la jag till en liten stämpel från min "flisan" samling.


susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 19 juli 2008 20:44


Efter en härlig seglingsvecka som tog sikte mot Öregrund i våran Esperanza 35:a med halva barnaskaran.

Nu är vi åter på landbacken och tillsammans med hela vår barnaskara.....

När jag kom hem hade jag fått mitt månadspyssel och ett paket från panduro.

Nu har jag papper så att jag klarar mig till nästa gång jag ser något snyggt, papper har blivit lite av en mani att köpa, jag måste nämligen köpa två av alla jag köper.

Sedan upptäckte jag att jag hade glömt att lägga ut en LO på min dotter när hon blev sminkad och iordning gjord till skolbalen....

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 9 juli 2008 16:13


Hemma igen efter en tid i norr....

Oj, vad det var härligt att få komma bort och bara njuta av fjäll-luft och tysthet.

Vandra dagarna i ända och tänk er där uppe är det ljust dygnet runt, det är så härligt.Har gjort en LO av mina föräldrar,

så här blev den............

susanne@bjorling.eu

Presentation

Ge bort ett annorlunda Kort

Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap
till speciella
tillfällen eller person.
Jag gör ofta kort av chokladkakor och askar.
Maila mig dina frågor & förslag på vad du önskar:
susanne@bjorling.eu

Mina standard kort är 15x15cm med kuvert i en cellofanpåse.
Gör även andra format om så önskas.

Här hittar ni min GOOGLE+

 

    

På den här sidan kan man hitta saker jag gjort, resor, min familj och vänner...

Välkomna att titta in !!  

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

.

Sök i bloggen

Sidor jag gärna besöker

Scrap butiker jag gärna besöker

Värt att göra ett besök här!!

MIN GÄSTBOK

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

Min familj

Jag & min man

Vår första son

Vår andra son

Vårt 3:e barn en dotter

Vårt fjärde och sista barn, en son

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards