Susannes-kortmakeri blandat med scrap

Alla inlägg under januari 2008

Av Susanne - 30 januari 2008 21:56


En lite hÄngel flicka.......

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 28 januari 2008 21:59


Här kommer ett grattis kort med en drake från Hänglar, färglagd med distress ink.......

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 27 januari 2008 22:51


Här kommer ett grattis kort med min nya "stämpel" av Alex 14 år.

Målad med distress ink.........

Håll utkik snart kommer fler alster med "stämplar" från Alex.

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 27 januari 2008 20:01
susanne@bjorling.eu


Hade turen att få äka med min man till Madeira och vandra och bara ta det allmänt lugt. Här kommer ett litet smakprov från våra vandringar.

Utsikten över Funchal från botaniska trädgården.

Närbild på en hibiskus

I botaniskaträdgården fanns det många varkra orkideér.

Utsikt från ett ställe högt uppe när vi var på biltur på dessa slinger vägar.

Efter en hel dags vandring hamnade vi i Camaro de Lobos och där fick vi ett glas iskallt glas med vitt vin och stenugnsbakat vitlöks bröd. Avslutade de hela med en stor "galau" (tror jag att det hette,café latte)


Sådan här vacer och mäktigt hisnande utsikt får man när man befinner sig ute på dé vi kallar udden.............


Av Susanne - 27 januari 2008 19:40


Här kommer ett fördelsedags kort till mina barn kusin.

Kortet är gjort av en cloetta choklad ask.

Bokstäver och siffrorna kommer från cuttlebug alfabet "hippi", filuren stämplar som jag har färglagt med distress ink.

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 6 januari 2008 21:41


Idag har det inte blivit mycket pysslande. Kan bero på att jag har lite ångest, det är jobbdags imorgon. Löjligt egentligen för när man väl är på plats så är det jätte skoj att jobba och träffa alla.

Men för att återgå till pysslandet, i dag hann jag med en choklad ask till en av mina bröder som har fyllt år.


Jaha, det var väl allt för idag!!!

God natt !!!

Arbetsdag imorgon....

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 5 januari 2008 15:02


Här kommer ett litet axplock på

grattis kort som jag har knåpat ihop!!

Filur stämpel och bokstäver från Cuttelbug alfabetet "Curls and swirls" och hörn stansar även dessa från cuttlebug.

Stansar från min Cuttlebug. Bokstäver från alfabetet

"Your not the boss of me", embossing stansar mm.

Filuren stämpel och stansar från Cuttlebug, "Hippi" alfabet och frimärks stans.

Stämpel från kortmakaren (tror jag att det var??)

och embossad stämpel med textan "Änglar.." vet ej vart

den kommer ifrån.

Ett vinter grattis med stansar och embossing från quickcut och cuttlebug.

Filuren stämpel och stansade bokstäver från "dubbledou" tror jag att den heter??

Stämpeln är nog ifrån Landstoken???

Stansen var nog "dubbledou" och klistermärkenn från

Kortmakaren var det visst eller??



susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 4 januari 2008 22:52


Här kommer lite nytt för sidan..

Jag har scrappat några böcker och hoppas på att utveckla detta,

för jag tycker att det här är jätte skoj.


Eftersom att det är så avkopplande och rogivande att sitta

med pyssel passade jag på att ta alla våra stora

tändsticksaskar i besittning också.

Dom blev så här!!

susanne@bjorling.eu

Presentation

Ge bort ett annorlunda Kort

Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap
till speciella
tillfällen eller person.
Jag gör ofta kort av chokladkakor och askar.
Maila mig dina frågor & förslag på vad du önskar:
susanne@bjorling.eu

Mina standard kort är 15x15cm med kuvert i en cellofanpåse.
Gör även andra format om så önskas.

Här hittar ni min GOOGLE+

 

    

På den här sidan kan man hitta saker jag gjort, resor, min familj och vänner...

Välkomna att titta in !!  

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

.

Sök i bloggen

Sidor jag gärna besöker

Scrap butiker jag gärna besöker

Värt att göra ett besök här!!

MIN GÄSTBOK

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

Min familj

Jag & min man

Vår första son

Vår andra son

Vårt 3:e barn en dotter

Vårt fjärde och sista barn, en son

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards