Susannes-kortmakeri blandat med scrap

Alla inlägg under december 2008

Av Susanne - 29 december 2008 22:21
"Blir jätte glad om du lämnar en liten kommentar / Tack för att du tittar in"


Idag har jag vart hemma hos min vän Jenny och skulle pyssla lite men det blev mest prat och kolla in det som hon gör....

Men vad gör det vi hade ju ialla fall trevligt....


Har gjort en LO som har legat länge och bara väntar på att få lite text på sig..

Men det kommer ingen text, jag klurar och klurar men kan inte komma p ånågon text som jag blir nöjd med. Så nu har jag bestämt mig för att den får vara utan text tills dan dagen kommer när texten bara rullar in... ( om den nu gör det)

Bilderna är tagna på Madeira när jag och min man var där och vandrade i januari 2008. Vi har fika paus efter en lång promenad, vi har lika långt att gå efter pausen.


Av Susanne - 26 december 2008 12:27


På julaftton begav vi oss till mina föräldrar för att fira jul som vi har gjort de senaste 20 åren ......

Mina syskon med familjer brukar även komma på lunch....

Vi åt gott och hade det super trvligt till sent på kvällen, då vi gick till kojs.

På juldagdagen efter risgrynsgröten tog vi oss en långpromenad och sen lite fika. Sedan var det tack för oss och sedan bege sig hem och fira vår egen jul med julklappar och god dricka och godis...

Så här blev årets julkort till mina föräldrar...........

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 24 december 2008 08:55


Har suttit och gjort toffifee askar till jätte många jag känner men har helt glömt att fota dessa så att jag kan lägga ut dem för beskådning.

Tur att jag kom på det med mina sista.............

 




Jag har också hunnit med att göra lite tändsticksaskar till min familj.


Sist men inte minst kommer det en bild på vår "fina julgran" som ska vara en fin kungsgran, den hade vart jätte fin om inte min man hade tyckt att det var såååååååååå jobbigt att öppna grinden när han skulle åka hem.

Han slängde granen över grinden så att toppen gick av, så vi har en limmad och ihop klistrad topp...

God Jul på er ALLA

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 23 december 2008 14:27


Åh.... Vad skönt att det är lov och att allt inför julen verkar varaq på sin plats.

Sitter och fixar med de sista julklapparna till familjen.

Har tyvärr inte haft så mycket tid över för att uppdatera min blogg, hoppas att tiden finns nu när allt stök är över.

Här kommer ett kort som jag gjorde till min vän Jenny.


Tänk att jag för en gångs skull anmälde mig till en Swapp, där man ska skicka ett paket till en hemlig vän. Och vad fick jag för en vän jooooo min bästa vän Jenny. Jag höll på att skratta ihjäl mig.........

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 13 december 2008 14:10


Jag har för första gången vart med i en zwapp på Svensk Scrappbooking där man ska skicka ett paket till en hemlig vän och även få ett paket. På forumet lägger man ut en önskelista vad man önskar sig.....

Jag blev supper glad för paketet. Här nedan kan du se innehållet:

Jag fick ett jätte fin kort, overlays, journaling clearstamp, journaling papper och fina papper 15x15... STORT TACK än en gång till min hemliga vän!!!!!


susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 11 december 2008 22:27


Här kommer en LO med bilder från Gotland...

Vi är på besök på min mans brors landställe. Tog oss en liten rundtur och fann dessa stenar..

Jag har använt av papper från Scrapparazzi ochswirls från cuttlebugen..

 Imorgon ska vi fira lucia på jobbet och jag håller alla tummarna på att det går bra. Om det är som det brukar så kommer det självklart att göra det, jag är bara lite nervös inför....

Nej nu är det säng och god natt.

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 9 december 2008 22:51


Här kommer en Lo på min första son 21½ år tillbaka i tiden..

På bilden är han bara nån timme gammal Tänk att tiden går såååå fort och de växer med den, men jag tror inte att vi föräldrar växer eller åldras på samma sätt. Möjligtvis växer vi på brädden.

På denna Lo har jag använt mig av blommor som min mamma har virkat till mig,brett blått band , olika papper och mina älsklings bokstäver från HeidiSwapp i coppar färg.

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 8 december 2008 23:00


Hemma igen efter en härlig tripp med en arbetskamrat till Warsava...

Vi skulle skriva en ansökan till ett EU projekt "Ring Roads Of Europe"

Vi fick även en hel del kulltur med oss i bagaget, helt fantastiskt....

Här kommer några bilder

 


Efter många åk i backen är man värd en stor kopp choklad med vispgrädde!!

Vi är i Hafjell och åker skidor, här sitter vi på toppen av "bulan banan" och tar igen oss lite så att vi sedan kan fortsätta åka dagen lång.........

På den här LO:n har jag använt fotohörns brads och en stans som jag lånat, blommor som jag köpt av Scrapparazzi . Har även haft turen att få låna Jennys slice och göra swirlen till sist har jag använt stickles.........

susanne@bjorling.eu

Presentation

Ge bort ett annorlunda Kort

Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap
till speciella
tillfällen eller person.
Jag gör ofta kort av chokladkakor och askar.
Maila mig dina frågor & förslag på vad du önskar:
susanne@bjorling.eu

Mina standard kort är 15x15cm med kuvert i en cellofanpåse.
Gör även andra format om så önskas.

Här hittar ni min GOOGLE+

 

    

På den här sidan kan man hitta saker jag gjort, resor, min familj och vänner...

Välkomna att titta in !!  

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

.

Sök i bloggen

Sidor jag gärna besöker

Scrap butiker jag gärna besöker

Värt att göra ett besök här!!

MIN GÄSTBOK

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

Min familj

Jag & min man

Vår första son

Vår andra son

Vårt 3:e barn en dotter

Vårt fjärde och sista barn, en son

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards