Susannes-kortmakeri blandat med scrap

Alla inlägg under november 2009

Av Susanne - 30 november 2009 21:47


Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap till speciella

tillfällen eller person maila till mig på: susanne@bjorling.eu

Lämna gärna en kommentar efter titten Flört

________________________________________


Måndags kväll hemma efter en arbetsdag och träning..

Sitter vid datorn och surfar runt, samt bloggar lite.

Nu är det bara tre veckor kvar tills det är JULLOV.

Det ska bli super "nice".

God mat, sova länge, promenader och en massa pyssel....   


Här kommer några julkort som jag säljer på

TulpanensHus i Åkeshov.

         

Det var allt för denna gång,

på återseende en annan dag/ gång  

Av Susanne - 25 november 2009 21:10


      Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap till speciella

tillfällen eller person maila till mig på: susanne@bjorling.eu

Lämna gärna en kommentar efter titten Flört

________________________________________

Veckorna rinner i väg fortare än man hinner med,

så är det fredag vips hinner man ta till sig det.

Då e det helt plödsligt någon som säger att det e söndag.

Jaha, vart tog då helgen vägen kan man undra???

Imorgon e det torsdag , bara två dagar kvar

att jobba denna vecka..............

Är det tiden som för går för fort att man knappt hinner med det

som man vill göra på kvällen när man kommer hem.

ELLER???

Är det så enkelt att man prioriterar fel??


Pyssel????? det får vänta tills alla samtalen e över eller till jullovet.

Tid är det brist vara??

Svar: nej, det är en resurs som vi alla har lika men valt att prioritera olika.

För alla har vi tillgång till 24 tim/ dygn att fördela...Flört



Här kommer i alla fall en kalender som jag har altrat till min svägerska i födelsedagspressent.

 


Och ett kort som svärmor fick på sin 75 årsdag i söndags när vi var på bjudning hos dom.

 

Nu e det faktiskt dags att krypa till kojs,

det sägs att det är en dag i morgon också......

GOD NATT!!

Av Susanne - 20 november 2009 22:07


Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap till speciella

tillfällen eller person maila till mig på: susanne@bjorling.eu

Lämna gärna en kommentar efter titten Flört

________________________________________


Japp, nu var det gjort,

jag har vart på mamografi för fösta gången.

Jag var jätte nervös , hade hört så mycket

hur hemsk det skulle vara och inte prata om hur ont det gör.

Men jag måste bara säga

 överdrivet, kändes knappt klämde lite...

OBS min upplevelse utifrån min smärtgräns....

In och av med kläderna på överkroppen,

klämma ett bröst i tagen.

Sedan från sidan ett kläm på varje sida.

KLAR på med kläderna och sedan därifrån. Väntan var det värsta.

Nu är det bara att vänta in svaret, det kan ju kännas lite nervöst.


Här kommer fyra julkort som säljas på TulpanensHus

   

 

Nu ska pysslandet fortsätta..

Tack o hej för denna gång

Susanne Oskyldig




Av Susanne - 19 november 2009 22:30

Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap till speciella

tillfällen eller person maila till mig på: susanne@bjorling.eu

Lämna gärna en kommentar efter titten Flört

________________________________________


Satt och surfade runt hittade då en julkortstävling på


Kontorsmagasinet


klicka på länken för att gå in och ta en titt....

Dessutom stöttas BRIS, det e en väldigt bra sak bara det.

Så nu e det bara att vara med.

  Susanne

Av Susanne - 19 november 2009 21:51


Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap till speciella

tillfällen eller person maila till mig på: susanne@bjorling.eu

Lämna gärna en kommentar efter titten Flört

________________________________________


Torsdag, under veckan som har gått har jag inte hunnit med

mer än att jobba,träna och minmalt med pyssel...


Men nu är det som sagt var torsdags kväll..

Imorgon ska jag vara ledig för jag har äntligen blivit kallad

till mamografi som jag ska på imorgon på SÖS.

Tänkte då passa på att ta en dag ledigt när jag ändå måste iväg....


Nu har vi tuffa veckor fram till jul med samtal, lucia

och allt som hör julen till i skolan...Flört


Här kommer min almanacka som jag har altrat till mig själv

och som jag har med mig vart jag än går..

Så här vart framsidan, med ett papper som går

i vintagestilmen ändå färgglatt.

Stämplar av olika slag.

Text utskuren med min fantastiska slice,

pärlor, bradshörn och ett par fjärillar.

På baksidan har jag satt dit några tänkvärda ord,

fjärillar och bradshörn.

Insidan har jag bar kätt i ett grön melerat papper och

en remsa av pappret från fram och baksidan.

Satte även dit en liten plastficka för att

hålla små papper på plats.

 

Nu får det vara nog för denna gång,

jag ska gå till kojs och läsa min bok....


Tack för titten, lämna gärna ett avtryck..

Susanne




Av Susanne - 16 november 2009 21:30

Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap till speciella

tillfällen eller person maila till mig på: susanne@bjorling.eu

Lämna gärna en kommentar efter titten Flört

________________________________________


Jaha, så har måndagen bara försvunnit, har haft mattekurs +

att jag har hunnit vart på info. kväll inför 6 årskören.

Hem till middag och lite pyssel, sitter och knåpar ihop

en almanacka som ska bli en present.

I morgon ska jag sitta på jobbet med samtal och skolportalen,

träna och hem till middag och kanske hinner jag med lite pyssel.

- Vem vet????? Hoppas att det blir som jag tänkt.


Här kommer två Lo:s på två av mina barn, min äldsta

 

och min yngsta.

Korten är skolfoton tagna i grundskolan.

Nu har båda dessa grabbar paserat grundskolan,

den ena har även hunnit med 3 år på högskolan.
Den yngsta går sitt första år på gymnasiet.


Det var allt för denna gång Glad

TACK för titten och välkommen åter!

 

Av Susanne - 15 november 2009 14:56


Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap till speciella

tillfällen eller person maila till mig på: susanne@bjorling.eu

Lämna gärna en kommentar efter titten Flört

___________________________________________


Har suttit och pysslat en hel del under helgen,

jag har gjort tio nya kort till Tulpanenshus

och altrat två pärmar och nu ska jag försöka med att hinna altra

två almenackor till släktingar som fyller år.

Jag gjort mig en pärm som jag kallar "my way"

där ska skriva in när jag tränar,

vad jag stoppar i mig och hur jag mår mm.

Men jag har inte bestämt när detta ska träda i kraft

eftersom att jag inte är helt överens mrd mig själv kring detta.

Men jag vet med bestämdhet att jag måste

komma igång för att jag ska må bättre....Oskyldig


Så här blev min pärm:

   

   

Pärmen har jag fått i reklam och är ursprungligen av genomskinlig plast.

Måttet på pärmen är 18,5 x 13,5 cm.

 Fjärillen och bokstäverna har jag skurit ut med slicen  

och använt kortet "vintage findings" helt fantastiskt kort har använt det så mycket

och kommer att göra det i fortsättningen också.

Ni som ännu inte har sköpt er en "Slice"

från Making Memory gör det !!!

Ni kommer inte att ångar köpet,

jag använder min i stort sett varje gång jag pysslar.




Man stänger igen den med en karborre "plutt" ( finns att köpa på Panduro) som är fäst på insidan.


         

Här är tre av mina sex register flikar,

bakom varje flik har jag valt att sätta in växtpapper i benvitt

där ska jag skriva mina memoarer och fram för allt

hur det går framåt med träningen och nedåt med vikten. 


"Hoppas att det kommer att ge resultat nu när jag har knåpat såååååååååå"


Det var allt för NU!!

TACK för titten Flört


Av Susanne - 2 november 2009 21:55


Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap till speciella

tillfällen eller person maila till mig på: susanne@bjorling.eu

Tack för titten, lämna gärna en kommentar Flört

 __________________________________________________




Måndag, måndag och nu har den bara tagit slut

utan att man egentligen hann att reagera.

Gick till gymmet efter jobbet med en jobbar kompis,

hem och äta middag och plocka lite.

Nu har tiden kommit då det finns tid över till lite pyssel,

men nu orkar jag inte mer än att packa väskan som ska med till Jenny imorgon.

Medan min bil servas lite ska vi pyssla ett par timmar

det ska bli jätte skoj och avkopplande.


Här kommer fyra nya kort i vintage stil....

   

Det var allt för idag, nu ska jag gå till kojs och läsa min bok.....


TACK för titten Oskyldig

Presentation

Ge bort ett annorlunda Kort

Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap
till speciella
tillfällen eller person.
Jag gör ofta kort av chokladkakor och askar.
Maila mig dina frågor & förslag på vad du önskar:
susanne@bjorling.eu

Mina standard kort är 15x15cm med kuvert i en cellofanpåse.
Gör även andra format om så önskas.

Här hittar ni min GOOGLE+

 

    

På den här sidan kan man hitta saker jag gjort, resor, min familj och vänner...

Välkomna att titta in !!  

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

.

Sök i bloggen

Sidor jag gärna besöker

Scrap butiker jag gärna besöker

Värt att göra ett besök här!!

MIN GÄSTBOK

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

Min familj

Jag & min man

Vår första son

Vår andra son

Vårt 3:e barn en dotter

Vårt fjärde och sista barn, en son

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards