Susannes-kortmakeri blandat med scrap

Alla inlägg under februari 2008

Av Susanne - 23 februari 2008 22:33


Tyckte att det var så avkopplande att sitta ner och pyssla, kanske mest för att det kommer inte att bli pyssel på en hel vecka.......

Gjorde ett kort med en "stämpel" av Alex...


susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 23 februari 2008 20:46


Äntligen helg och sportlov!!!

Veckan som har gått har vart full av kvällsmöten och annat så helt plödsligt hade hela veckan gått!! Och vad hade jag fått gjort !!

Har pysslat ihop ett kort till vännen Jenny, som påstår att hon aldrig får snile mail. Så det var bara att knåpa ihop ett kort till henne....



En annan vän har födelsedag på tisdag nästa vecka... Så här blev hennes fördelsedagskort, ett litet problem jag hittar ingen adress........



Hägel stämpel på framsidan, baksidans stämpel kommer jag ej ihåg var har köpt den och allt är färgat med mina favoriter promarker pennor.


Nu blir det lugt på "bloggar" fronten vi ska åka till Hafjell i Norge och åka skidor under sportlovet, det ska bli såååååååå skönt att få vara ute i snön och backarna hela dagen lång.

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 18 februari 2008 21:38


Sitter och pysslar med två av mina barn...

Har just fått en ny figur av Alex, en manga flicka med svärd.

Av figuren blev det två olika kort, det första blev lite "skogs inspirerat"..



susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 17 februari 2008 22:16


Idag har jag haft besök av en utav nära vän, vi har gjort en hel del roliga saker tillsammans genom åren. Vi har bla. vandrat i fjällen ett par gånger, cycklat på Gotland, vart på spa och en del del annat...

Hon ville prova på att göra sig en tag till sin resväska... Hoppas att hon blev så inspirerad av allt pyssel så att hon vill komma över och pyssla vid fler tillfällen.

Efter middagen var det dags igen att sätta sig till rätta och pyssla med en utav mins söner och min dotter. Dagens alster blev ett vykort.

Med en figur av Alex. Som vanligt har jag färglagd med promarker pennor...

God Natt, så var även denna helg till sin ända!!!

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 16 februari 2008 20:56


Hoppsan !!

Jag har ju även ägnat kvällen åt att försöka göra färdigt mitt påskort.

Kortet är gjort av en papperspåse i storlek 41 x 29 cm,

som jag fick av min vän Jenny.

Utsidan, baksidan och insidan är färdigs så när som på att jag kanske måste skriva grattis och till vem och även från vem eller vilka..

Jag kanske även kommer att finslipa lite till med några extra små detaljer beroende på vem som får kortet. (tror jag)



Så här ser påsen ut innan alla detaljer kommer på plats!!!



Kortets utsida ser ut på detta sätt,

jag har satt in fem tags med olika tänkvärda citat.

Fler bilder på påskortet kanske kommer när jag har bestämt

vem som skall få det.......

När man sitter och håller på så kom jag på att jag måste

någ göra ett litet kort med en ny figur som Alex har gjort till mig.

Som jag så klart målade med promarker....

Kortet är bara ca. 8 X 5,25 cm.

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 16 februari 2008 20:36

Idag har mitt pyssel bestått av att sitta vid datorn och gå igenom mina bilder och surfa runt på olika sidor för att tanka på ideér mm. Jag måste gå igenom alla mina bilder för att veta vilka jag ska göra papperskopior av till mina album, nu börjar det bli hög tid att börja öva på att göra detta........

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 13 februari 2008 21:51

Nu har vi kommit till mitten på veckan, tänk att det är sådan uppståndelse innför "alla hjärtans dag" fattar egentlien inte varför...

Men vi måste väl ha små roliga, upplyftande händelser i vår vardag.

Från det ena till det andra har gjort mig ännu ett litet kort....

Idag fick jag stämplar från hÄnglar och stÄnglar som jag har beställt under styckevis.......... Jag köpte mig denna och två med en tagg i handen och den lilla söta snigeln.

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 12 februari 2008 20:40


Efter en arbetsdag åker jag och plockar upp två av mina barn,

raka spåret hem.

Väl hemma tar vi en fika, förbereder middagen.

Sen är det bara pyssel hela kvällen låååång.

Dagens kort blev "fika sugen" med en figur gjord av Alex,

som jag målade med promarker.........

susanne@bjorling.eu

Presentation

Ge bort ett annorlunda Kort

Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap
till speciella
tillfällen eller person.
Jag gör ofta kort av chokladkakor och askar.
Maila mig dina frågor & förslag på vad du önskar:
susanne@bjorling.eu

Mina standard kort är 15x15cm med kuvert i en cellofanpåse.
Gör även andra format om så önskas.

Här hittar ni min GOOGLE+

 

    

På den här sidan kan man hitta saker jag gjort, resor, min familj och vänner...

Välkomna att titta in !!  

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

.

Sök i bloggen

Sidor jag gärna besöker

Scrap butiker jag gärna besöker

Värt att göra ett besök här!!

MIN GÄSTBOK

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

Min familj

Jag & min man

Vår första son

Vår andra son

Vårt 3:e barn en dotter

Vårt fjärde och sista barn, en son

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards