Susannes-kortmakeri blandat med scrap

Alla inlägg under november 2008

Av Susanne - 30 november 2008 17:42


Sitter här och gör inget speciellt, borde kanske plocka fram lite mer advents pynt. Men känner att det är söndag i hela kroppen, varför går helgen så fort???

Det värsta är att veckorna går ju lika fort.....

Tog fram LO:n på när vi var i fjällen och mins sommaren och framför allt ser så mycket fram emot den...

Här sitter vi och tar oss en fika när vi är på väg upp längst med Kåppasjåkken, i slutet på denna tur fick vi vada över jokken och jag vill lova att det tog tid innan våra fötter hade tinat upp efter vårt vadande........

Vi är uppe i Björkliden och vandrar om det nu var så att ni undrade vart vi är.... Sommaren 2008

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 25 november 2008 22:44


Här sitter vi nu med snö över öronen!!!!

Min tanke é oh vad det är härligt med SNÖ......

Det blir så ljust och allt blir bara så fantastiskt vackert.

Men så kommer tanken, jaha och hur länge kommer den att ligga kvar?????

Visst e jag possitiv??

Jag vet att innerst inne längtar jag till sommaren, solen och havet.

Så jag tar fram mina sommar minnen, det här är från Utö på en utav våra seglatser.

GOD NATT i vinter kylan!!!!!

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 23 november 2008 19:07


Åhhhhh, vilken helt underbar dag med bara scrap och trevligt sällskap av en massa scrapar tjejer, detta var igår när vi var  på scrap träff hos Zornitsa som har Scraparazzi...

Det är så trevligt varje gång  vi är där och när man närmar sig slutet av träffen börjar jag genast att lägnta till nästa träff. Så nu undrar vi "-när é nästa träff??"

Den här lördags kvällen hann jag med mycket mer än jag gjort tidigare, jag gjorde fyra LO:s och fem kort...

Här nedan är en Lo jag gjorde. Vi fick klistermärkena och bokstäverna av Zornitsa som jag använde på denna LO...

STORT TACK till dig, Zornitsa för ännu en trevlig träff.....

Ser fram mot nästa.

Bilderna är från Hafjell i Norge och åkte skidor sportlovet 2007...

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 19 november 2008 19:23


I dessa dagar då regnet öser ner en dag och nästa dag är allt e fruset dessutom är allt bara grått, grått och bara grått och åter grått......

Då hittade jag bilder från sommarens seglatt, vi var på väg mot Stendörren vi seglade via Dragetskanal....

Sitter och försöker att förbereda mig lite inför helgens scrap träff hos Zornitsa. För i morgon ska jag på jobb möte inför 6-års kören, då kommer jag hem sent. På fredag ska jag och min familj ha det bara lugnt och förhoppningsvis lugnt..............

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 16 november 2008 17:09


Här kommer en LO som är gjord på bilder från "Orkide utställningen" på Tulpanenshus i oktober i år....

Jag har använt mig av cardstock och olika mönstrade papper sen har jag  självklart använt min "sill" för att skära ut hörn silhouetterna...

Har bara suttit inne hela dagen och pysslat med oklika saker samtidigt som barnen och jag har umgåts hela tiden, jätte härlig dag....


Som vi alla vet så e det måndag i morgon, undra om det é något man  behöver påminnas om eller ????

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 15 november 2008 09:26


 Här kommer lite mera julkort med kort från amaryllis utställningen 2007 på Tulpanenshus i Åkershov.
 


 
Eftersom att jag inte är någon stor skriare så får det vara bra för denna gång. Kanske att jag får för mig att sätta in ett nytt inlägg i eftermiddag om jag hinner. Jag är på väg till "gymnasiemässan" med min son...

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 12 november 2008 20:23


Här kommer lite julkort med fotografier på som jag

har tagit när jag vat på "Amaryllis utställning"

Tulpanenshus december 2007


Nu den 22:a november kommer det en ny amaryllis utställning,

missa inte den ............

För er som redan glömt var utställninger var kan jag påminna er igen,

jo den är på Tulpanenshus I Åkershov-Bromma-Stockholm


susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 9 november 2008 18:55

 HÖST STÄDNING !! 

Håller på att städa och rensa bland mina scrap saker.

Har en hel del saker som jag inte använder, jag har ju mina favoriter som jag anväder om och om igen.

Därför säljer jag av en del och hoppas att de kommer till nytta hos någon annan.

Vill du veta mer kring detta maila mig så svarar jag på dina frågor....

(maila adressen finner du längst ner på sidan)


Nedan kan du se vad jag SÄLJER.

 -QuicKutz dies

- BossKut dies

 Cuttlebug dies

- Cuttlebug Kids dies

- Sizzex dies

 

susanne@bjorling.eu

Presentation

Ge bort ett annorlunda Kort

Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap
till speciella
tillfällen eller person.
Jag gör ofta kort av chokladkakor och askar.
Maila mig dina frågor & förslag på vad du önskar:
susanne@bjorling.eu

Mina standard kort är 15x15cm med kuvert i en cellofanpåse.
Gör även andra format om så önskas.

Här hittar ni min GOOGLE+

 

    

På den här sidan kan man hitta saker jag gjort, resor, min familj och vänner...

Välkomna att titta in !!  

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

.

Sök i bloggen

Sidor jag gärna besöker

Scrap butiker jag gärna besöker

Värt att göra ett besök här!!

MIN GÄSTBOK

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

Min familj

Jag & min man

Vår första son

Vår andra son

Vårt 3:e barn en dotter

Vårt fjärde och sista barn, en son

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards