Susannes-kortmakeri blandat med scrap

Alla inlägg under januari 2009

Av Susanne - 8 januari 2009 11:12
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Jaha, så var det sista dagen av detta jullov... Fast man ska inte klaga jag börjar med att arbeta en dag denna vecka och det är en studiedag, sen är det helg igen.

Idag ska jagiväg och få min dom om jag é blind eller inte, jag ska även bestämma mig för två eller tre par glasögon. Resultatet får nog plånboken avgöra, nu måste jag ialla fall göra mig i ordning för att hinna in till stan i tid.

Här kommer två kort i gammal stil........ (bilderna ialla fall)

Det var allt för nu!! Kanske hinner jag med att blogga lite om mitt besök hos optikern eller så blir det en annan dag.


Av Susanne - 7 januari 2009 20:45
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Idag har jag övat mig på att gå upp tidigt, ett av mina barn började skolan idag och min man och min näst äldsta son skulle jobba. Själv satte jag mig med en kopp kaffe vid mitt pysselbord och bara njöt av tystnaden tills det var dags att väcka min yngsta och vi åt frukost tillsammans. Sen pysslade jag i lugn takt, gick och hämtade posten. Jag hade fått mina provglasögon från Favotics så nu är det bara att "posa" framför spegeln. Det var visst snabbt avklarat, jag valde ut tre par. Får se vad slutsumman hamnar på om jag har råd med tre eller kanske bara två par denna gång.

På eftermiddagen var det dags att ta tag i det nya livet och bege sig till gymmet tillsammans med två av mina barn. Skön efteråt i alla fall.....


Här kommer en Lo på mina barn, bilderna är rätt gamla. Barnen kan vara 9, 7, 5 & 3 år.

Synd att jag fick reflexer på bilen , menvad gör det.........................

Av Susanne - 6 januari 2009 11:54
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Sitter och försöker bestämma oss för vad vi ska göra idag, ska vi åka och hälsa på en kompis, ska vi bara var och inte göra något eller ska vi gå enpromenad och sen fika och bara pyssla???????????


Jaha, nu har vi överlagt vi ska gå en promenad och sen fika och bara pyssla.. Vi ska även åka en sväng och handla oss lite mat.


Igår hade jag en helt fantastisk dag. Jenny kom över efter lunch och skulle bara stanna en stund på fika & lite pyssel. Det slutade med middag och allt, hon åkte från oss vid 24-tiden. Men oj vad det var trevligt, vi hann med en hel del pyssel, prat och fika.


STORT TACK för en super eftermiddag & kväll!!! 


Här kommer två kort med "gammeldagsa" bilder på.

 


Av Susanne - 4 januari 2009 21:43
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Sitter och förbereder bilder jag har fått av min vän Jenny. Jag ska i morgon sitta hela dagen och göra lite kort.Har haft mina föräldrar på middag och nu äntligen är det tid för pyssel.

Hoppas att Jenny har tid att komma över och gör mig sällskap en stund imorgon.

Idag har jag gjort en LO på två av mina söner som fyller år på samma dag, när den ena fyllde fyra fick han som han sa då en lillebror i pressent. Men jag kan övertyga er om att ingen av dem är glada över att ha fördalsedag på samma dag nu för tiden.............

På den här LO:n fyller de 8 & 4 år.

Vi brukar ofta prata om hur det kommer att bli när de blir äldre och flyttar hemmifrån, vem besöker man först eller kommer de till oss ????????????

Ingen vet utan det får framtiden utvisa.

Ska nu fortsätta med mina bilder så att jag blir klar och då kanske jag hinner med att göra en Lo innan det är säng och god natt.


Av Susanne - 2 januari 2009 23:01
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Idag har det vart en kylig lat dag...

Har bara suttit och vart sällskap till min illa mående dotter som spyr och sover och försöker se på film med oss andra.

Här kommer ett födelsedag kort till min bror och hans sambo som firade 90 år på nyårsafton.. 

Visste inte riktigt vad jag skulle göra för ett kort, så jag försökte rita av en vinflaska kanske inte det bäste men jag vart ganska nöjd till slut ialla fall.

Min bror fyllde 50 och hans sambo 40 år.


TACK för en trevlig fest!!!

 

 



Av Susanne - 1 januari 2009 13:44
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Gott Nytt År!!!!

Jaha så var det ett nytt år med nya löften som vi ska försöka att hålla....

Har haft en trevlig nyårsafton med delar av min familj, föräldrar och syskon.

Nu hoppas jag att vi alla får ett helt underbart pyssel år 2009.


Här är en Lo på min älsta son när han var omkring 3 år och vi just fått hem en liten hundvalp. Han gillade inte att hunden tog hans saker, då hjälper det att springa runt, vifta och skrika hysteriskt.... Det slutade i att hunden var jätte glad och trodde att hsan ville leka. Medan lille bror satt lugnt i sandlådan och lekte med sitt.

Presentation

Ge bort ett annorlunda Kort

Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap
till speciella
tillfällen eller person.
Jag gör ofta kort av chokladkakor och askar.
Maila mig dina frågor & förslag på vad du önskar:
susanne@bjorling.eu

Mina standard kort är 15x15cm med kuvert i en cellofanpåse.
Gör även andra format om så önskas.

Här hittar ni min GOOGLE+

 

    

På den här sidan kan man hitta saker jag gjort, resor, min familj och vänner...

Välkomna att titta in !!  

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

.

Sök i bloggen

Sidor jag gärna besöker

Scrap butiker jag gärna besöker

Värt att göra ett besök här!!

Tidigare år

MIN GÄSTBOK

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

Min familj

Jag & min man

Vår första son

Vår andra son

Vårt 3:e barn en dotter

Vårt fjärde och sista barn, en son

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards