Susannes-kortmakeri blandat med scrap

Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

Unga föräldrar

Av Susanne - 13 januari 2009 20:21
Alltid kul om du lämnar en liten kommentar / Tack för titten


Hittade en massa gamla bilder i album från när min mamma och min pappa var unga i sina unga år. Scannade in dom bilderna jag ville ha sedan skickade jag in dem till Crimson och vips så kom det hem fina och mycket större pappers kort till mig som jag kan scrappa med.

Några bilder blev lite gryniga och lite oskarpa, men det gör inget för då ser de lite gamla och slitna ut.

Det kan ju faktiskt ha en snygg effekt, eller?????


Det första jag gjorde var en Lo på min mamma och pappa i unga år när de hade träffats i Västervik.


Idag när jag kom hem från jobbet låg där två vita lådor från Favoptic,

Jippi!! Mina glasögon har kommit....

Nu är det bara att vänja sig att ha dem på. Just nu känns alla bara snett och vint, Huvudet blir väldigt trött att ställa om mina blina ögon. Hur i hela .... har jag överhuvud taget kunna se vart jag tar mig fram kan man undra. Kanske en lätt överdrift eller?? Jag har ett medfött fel som höger ögat har hjälp mig att sköta, men åldern börjar ta ut sin rätt som folk säger. Så när det började bli jobbigt att läsa i böcker och på datorn var det bara att ta tjuren vid hornen och skaffa sig läs och syn hjälp i form av glasögon.

Hoppas att jag trivs med att bära dem så kanske jag kommer att få en helt ny "SYN" på världen......

Min vän Jenny frågade om min man hade kommit hem och det hade han inte. Bra då kommer du att se stor skillnad på honom när han kliver in. Jag vart super glad över det och bara gick och väntade på att han skulle kliva in genom dörren. När han gjorde det sååååååååå ända skillnaden jag upptäckte var att jag såg honom "klarare"........

Oh, jag som trodde något helt annat.......... "hihihihihihih"

 
 
Kerstin

Kerstin

14 januari 2009 21:24

Å vilken underbar LO! Vad snyggt du gjort med spetsen till vänster, var det före eller efter du fick brillorna... hi hi
Kram

http://www.maidens.blogg.se

 
Kerstin

Kerstin

15 januari 2009 13:39

Jag e på!!! Hoppas på att kunna träna duktigt nu på Kanarieöarna så att jag har gått ner i alla fall ETT kilo till när jag kommer hem!! Hejja oss!! :-) Kram

http://www.maidens.blogg.se

 
zornitsa

zornitsa

15 januari 2009 20:46

Vilken skatt med gamla bilder. Kan du rekommendera Crimson? Vi ska precis framkalla bilder, jag och Sara, ca 200 bilder tror jag det blir. Grattis till nya glasögon, det känns lite konstigt i början men man vänjer sig.

http://zornitsa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 22 juli 2014 19:02


  Idag har vi vart och solat, badat och snorklat      På vägen hem stannade vi till på Hamakua nötoutlet för Macadamia Nuts. Där köpte vi med oss lite snacks hem.                ...

Av Susanne - 21 juli 2014 19:45

  Vi skulle på en kvällshopping i Waikiloa....          Vi hade super tur, dom hade uppvisning just denna kväll av "hula dans"          Det var allt för denna gång...      ...

Av Susanne - 19 juli 2014 19:00

    Ner till stranden nu ska Tuula prova på snorkling..       Snygga på stranden eller??       Det var allt för denna gång...            ...

Av Susanne - 18 juli 2014 00:45

    Då var det dags att åka och hämta Tuula på flygplatsen...    Vi sitter och väntar på att planet ska landa.     Nu kommer hon...        Äntligen framme...     Lite kvällssnacks till flygresenären.     Det var allt...

Av Susanne - 15 juli 2014 07:54

     Härliga bilder från någon av våra klipp promenader..               Det var allt för denna gång..        ...

Presentation

Ge bort ett annorlunda Kort

Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap
till speciella
tillfällen eller person.
Jag gör ofta kort av chokladkakor och askar.
Maila mig dina frågor & förslag på vad du önskar:
susanne@bjorling.eu

Mina standard kort är 15x15cm med kuvert i en cellofanpåse.
Gör även andra format om så önskas.

Här hittar ni min GOOGLE+

 

    

På den här sidan kan man hitta saker jag gjort, resor, min familj och vänner...

Välkomna att titta in !!  

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

.

Sök i bloggen

Sidor jag gärna besöker

Scrap butiker jag gärna besöker

Värt att göra ett besök här!!

Tidigare år

MIN GÄSTBOK

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

Min familj

Jag & min man

Vår första son

Vår andra son

Vårt 3:e barn en dotter

Vårt fjärde och sista barn, en son

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards