Susannes-kortmakeri blandat med scrap

Alla inlägg den 15 juni 2008

Av Susanne - 15 juni 2008 22:08


Här kommer ett kort som jag har gjort till en arbetskamrat som slutade hos oss..........


Stämpeln köpte jag in på mässan i Göteborg, kommer tyvärr inte ihåg från vilket företag. Självklart har jag målat den med mina promarker pennor. Sen har jag dekorerat kortet med olika papper, band, brads, blommor, blad och en text stämpel från "Alex" stämpelark.......

susanne@bjorling.eu
Av Susanne - 15 juni 2008 09:37


Nu har vi haft skolavslutning på min skola och på mina barns skola...

Så nu är pysslandet på gång igen och nu känns det helt hysteriskt för nu måste jag ta igen allt jag har missat inom mitt pysslande.......


Startar hårt med att göra ett lådkort till en arbetskamrat som fyller 50.

Det hela startade med att jag hittade tomma färgpatrons kartonger på jobbet.

Och sedan blev jag tillfrågad om jag kan göra ett kort som ska gå i lila till vår arbetskamrat som fyller 50 år, självklart sa jag att åtar mig att göra det.

Jag startade med att görainsidn på lådan, det tog ganska så lång tid att bestämma vilka lila papper jag skulle använda mig av.

Men till slut så blev det så här.........


På insidan satt jag in namnet och siffror i lila från ett ark med gummi siffror och bokstäver jag köpt på Creative någonting.....

Gröna stansarna är från Bosscut och sniglarna från Hänglar. Fastsättningen av sniglarna kom min son på. Det blev sååå fint och levande.

Sedan klippte jag ut två fjärilar från papper jag fick över och satte fast på insidan under gummitexten, men på bilden ser ni bara en...

Ovanför sniglarna skrev jag sedan alla namn på de som är med på pressenten.


Nu var det dag att ta tag i att klä hela lådan, det var inte det lättaste att få det snyggt och ej skrövligt, men efter långtid och många fula ord såå fick jag till det.. Sedan tog jag tag i att måla en stämpel till framsidan som jsg inte kommer ihåg vart jag har köpt den.. Satte sedan dit lite band, brads och blommor och så var den klar!!


Sidan såg lite tom ut så där satte jag dit en Flisan stämpel och lite siffror.


Nu var det bara baksidan och lite finslipning och justeringar som återstod..

Men allt tog en mycket längre tid än vad jag hade räknat med....

Baksidan fick sniglar från hÄnglar och lite smått och gott........

Ni ska veta att när kortet var klart kände jag mig helnöjd!! Hoppas att hon som ska få korttet kommer att uppskatta det lika mucket som jag är stolt över mitt verk och att jag har lyckades göra en klädd låda och framför allt att den blev klar itid..............

susanne@bjorling.eu

Presentation

Ge bort ett annorlunda Kort

Jag tar emot beställningar på KORT & annat Scrap
till speciella
tillfällen eller person.
Jag gör ofta kort av chokladkakor och askar.
Maila mig dina frågor & förslag på vad du önskar:
susanne@bjorling.eu

Mina standard kort är 15x15cm med kuvert i en cellofanpåse.
Gör även andra format om så önskas.

Här hittar ni min GOOGLE+

 

    

På den här sidan kan man hitta saker jag gjort, resor, min familj och vänner...

Välkomna att titta in !!  

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

.

Sök i bloggen

Sidor jag gärna besöker

Scrap butiker jag gärna besöker

Värt att göra ett besök här!!

Tidigare år

MIN GÄSTBOK

Fråga mig

1 besvarad fråga

.

Min familj

Jag & min man

Vår första son

Vår andra son

Vårt 3:e barn en dotter

Vårt fjärde och sista barn, en son

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards